RINGETIDER

1. lektion starter kl. 8.00. Og skoledagen slutter normalt mellem 14.00 og 16.00

FORÆLDRESAMARBEJDE

Skole-hjem-samarbejde er formaliseret i 2 typer møder:

• Fælles forældremøder. Der afholdes 1-2 af denne slags om året.
  • Samråd. Det er betegnelsen for de møder, hvor klasselæreren og andre af klassens lærere drøfter forhold vedrørende den enkelte elev med forældrene og evt. eleven. Der afholdes 2 af denne slags om året. Datoer for møder og samråd findes i aktivitetskalenderen. For 7.-9. kl. afholdes to fagdage, hvor alle faglærerne er tilstede. Dagene er planlagt som åbent hus, så man kan komme og tale med de lærere, man har behov for.

AFLEVERING/AFHENTNING AF ELEVER

Ved aflevering/afhentning af eleverne gøres opmærksom på, at der er STOP- og STANDSEFORBUD på Rådhusvej ud for skolen. Elever, der bliver kørt til skole, sættes af på den skrå afsætningsplads på hjørnet af Rådhusvej og Vedelsgade.

Det henstilles, at man ikke benytter pladsen til parkeringsplads.

RYGNING

Kommunalbestyrelsen har udmeldt en rygepolitik, der sikrer, at alle elever og alt personale har et røgfrit miljø at færdes i.

Sagt med andre ord, så er rygning på skolen forbudt.

FRAVÆR FRA SKOLEN

Hvis en elev udebliver fra undervisningen, har forældrene ansvar for at give skolen besked om årsagen til fraværet. Beskeden skal være skolen i hænde samme dag. Hvis ikke skolen kender årsagen til fraværet registreres som ulovlig fravær. Ved 15% ulovligt fravær skal skolen underrette socialforvaltningen. Socialforvaltningen kan træffe afgørelse om at stoppe børne- og ungeydelsen i kommende kvartal.

Besked om fravær gives via min uddannelse. Hvis man ønsker at fritage sit barn fra undervisningen i 1 dag, kan det gøres via fraværsmodulet i min uddannelse.. I tilfælde af fritagelse fra undervisningen i 2 eller flere dagen søges via fraværsmodulet i min uddannelse. Herefter bliver det godkendt af ledelsen.

AFLYSNING AF UNDERVISNING

Ved meget dårligt vejr kan der ske aflysning af undervisningen. Der vil dog altid blive etableret tilsyn med de elever, der kommer til skolen.

GLEMTE SAGER

Disse kan udleveres ved henvendelse til skolens pedel (tøj, sko m.v.) eller skolens kontor (ure, smykker m.v.)

SKOLEPATRULJE.

Skolepatruljen fungerer ved fodgængerfeltet  på Rådhusvej. Skolepatruljerne skal respekteres både af børn og voksne.

Skolepatruljen vil udelukkende være i funktion kl. 7.45 til 8.00 – hver dag.