SFO kontakt 57833440

SFO er et tilbud til vores indskolingsbørn før og efter skoletid.

Vi vægter at børnene kan lege og skabe relationer på tværs af klasser. Vi har stor fokus på udeleg, hvor vi har mange forskellige muligheder. Der er både plads til den vilde leg og de stille aktiviteter i store og små grupper, hvor børnene selv bestemmer med hvem og hvor de leger.

Der gives tilbud om værkstedsaktiviteter, som det meste af året også foregår udendørs, hvis vejret er med os.

Vores mål er det skal være trygt, sjovt, udviklende og lærerigt at gå på SFO. Det skal ske ved at tage udgangspunkt i børnene og deres egne ideer til udfoldelse, leg og sjov, fællesskab og kreativitet.

Vi prioriterer løbende fokus på bl.a. bevægelse, relationer og venskaber, traditioner og højtider.

Morgen SFO

Det er muligt at være tilmeldt morgenmodul fra kl. 6.30 og frem til børnene sendes i skole kl. 7.50.

Om morgenen serverer vi morgenmad for de børn der ønsker dette. Det kan være havregryn, havregrød, ristet rugbrød og andet grovbrød.

Vi tilstræber at børnene får en rolig start på dagen og har mulighed for at hyggesnakke ved morgenbordet, kigge bøger, tegne eller lege.

Alle børn bliver sendt i skole kl. 7.50.

Eftermiddag på SFO

Børnene kommer fra skole 13.30 og hvis ikke de er krydset ind i skolen gør de det selv på skærmen på SFO. Herefter er alle ude og der vil blive serveret lidt eftermiddagsmad under halvtaget. Derefter starter dagen udenfor med diverse lege, boldspil, mooncars, rulleskøjter mv. Der igangsættes en eller flere kreative aktiviteter under halvtaget, som børnene kan vælge at deltage i.

SFOéns lokaler åbner op i takt med, at vi lader børn komme ind og lege i løbet af eftermiddagen.

Indenfor er SFO delvist delt op i aktivitetsrum. Vi har en lego/byggestue, rum med spil, krearum og en stue med dukker, biler, børnekøkken mm.

Aula komme/gå

Dagligt vil et personale sørge for sende børn til bus, fritidsaktiviteter m.v., efter anvisning fra Aula hvor der kan indskrives sendetider.

Vi henstiller til, at I som forældre benytter telefonen mindst muligt og lader alle faste aftaler blive kommunikeret gennem Aula.

Vi ser gerne at I kommer ind og henter jeres børn på SFO, så børnene har mulighed for at vise hvad de laver.

Børnene skal huske at sige farvel til en voksen og trykke sig hjem på skærmen.

Mandag - torsdag fra kl. 6.30 - 17.00 Fredag fra kl. 6.30 - 16.30

SFO kontakt